A face astăzi caz din asfaltări la Bistrița este echivalent cu a spune la țară că îți propui să rezolvi problema petrolului lampant din mandatul următor

Că lucrurile stau rău, rău de tot, în oraș – e deja un fapt demonstrat de apelurile cetățenilor: cineva spune că apa din lacul Parcului Municipal miroase rău din cauza neîngrijirii; altcineva postează din zona lacului de acumulare din partea de sus și arată bălăriile din zonă; o persoană trage un semnal de alarmă în legătură cu toaletele uitate din zona Schullerwald; altcineva scrie de mașinile părăsite pe spațiul public, în locuri din cele mai centrale; ș.a.m.d, căci exemplele pot continua la aproape infinit.

Trecând peste interpretări personalizate, căci nu pot fi toți oamenii aceștia, exclusiv, inamici politici ai celor ce conduc Primăria, semnalele trebuie luate în considerare mai ales în contextul în care nu de angajați duce această instituție lipsă. I-am văzut, nu de mult, în ceva postare legată de întreținerea unor spații verzi. Erau mulți, păreau hotărâți, dar iată că orice ar face, orașul pârâie prin toate colțurile și din toate încheieturile de neîngrijit. Exemplul cu starea malurilor râului Bistrița e elocvent aici.

În toată această perioadă, urmașul (sperăm că numai pe linie politică) actualului primar postează aproape neîntrerupt simple înnoiri ale stratului de uzură de pe câteva străzi, cunoscute drept asfaltări, sub sloganul conform căruia orașul nostru „merge înainte”. Netrecând peste mediocritatea sloganului în sine, căci face trimitere la simpla bucurie de a nu mai sta pe loc, precum s-a întâmplat în cei 12 ani de guvernare a aceluiași partid, trebuie totuși să vedem ce înseamnă și acest „merge înainte”.

Dacă a „merge înainte” la Bistrița înseamnă schimbarea stratului de uzură de pe aprox. 10% din străzile orașului, iar asta e vreun mare semn de bucurie, în contextul anului 2020, în care deja alte municipii reședință de județ vorbesc de dezvoltare integrată, de politici de descurajare a transportului individual, de oferte educaționale și de loisir la nivel european, de sporirea peste media europeană a spațiului verde/locuitor, înseamnă că de fapt, cu mersul ăsta înainte nu facem decât să rămânem și mai rău în urmă.

A spune că „mergi înainte” prin faptul că înnoiești asfaltul pe ceva străzi astăzi e echivalent cu a spune, la Brăteni de exemplu, că îți propui să asiguri accesul la gaz lampant până la sfârșitul anului, în condițiile în care oamenii au demult și electricitate, și asfalt, și apă de o vreme. Mai simplu, asta dovedește că ai cel puțin două probleme mari: mai întâi că faci caz din ceva ce administrația ta, culmea, trebuia să rezolve demult; apoi, că în loc să taci pe temă și să vii cu proiecte de mileniul 3, nu de anii 90, nici măcar nu înțelegi că astfel de preocupări arată exact nivelul tău din perspectiva obiectivelor administrative.

În atari condiții, în care orașul e vizibil neîngrijit în detaliile semnificative, iar actuala administrație face ce trebuia să facă de acum 10 ani, cel puțin, și se mai și laudă cu asta, este cel puțin îngrijorător în ce fel Bistrița va „merge înainte” în următorii ani cu cei care azi se laudă că asfaltează, de parcă noi acum am intrat în faza a doua a socialismului de ani 60-70, și asta ar mai fi o mare realizare….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

78 + = 86